Jak jedna konzultace pomohla klientovi vyrůst o více než 15 000 sledujících?

Stavba_na_zahrade
Stavba domku

Jak naše know-how pomohlo klientovi vytvořit video s 5 miliony zhlédnutí a rozběhnout nový profil?

Důsledky jedné skvěle provedné konzultace

15 000
nových sledujících
10 000 000
zhlédnutí na videích
57 000
lajků
 

Již dříve jsme se přesvědčili o tom, že i ne zcela trendy a populární témata, jsou schopna si na sociálních sítích najít své publikum. Velmi podobně tomu bylo také u profilu @stavba_na_zahrade. 

V případě zmíněného profilu, který dokumentuje stavbu malého domku na zahradě, byl však důsledek naší společné spolupráce ještě rychlejší a intenzivnější, což bylo s ohledem na její formu ještě více pozoruhodné.

Pojďme se proto společně podívat na to, co profilu @stavba_na_zahrade stačilo k dosažení mety milionových zhlédnutí na Instagramu.

Co spolupráci předcházelo?

Hned na úvod je vhodné podotknout, že tahle spolupráce byla skutečně velmi nevšední. Jednalo se totiž pouze o jednu nadmíru užitečnou konzultaci s neuvěřitelnými následky (myšleno v dobrém slova smyslu).

Majitel profilu totiž zkoušel rozjet svůj profil svépomoci, bez jakékoliv rady či předem promyšlené strategie. Využil tak svůj starý profil v domnění, že bude nejlepší, pokud správu profilu svěří některé z blízkých osob.

To se v podstatě hned od začátku začalo jevit jako krok špatným směrem. Videa nezískávala více než stovky zhlédnutí a profil byl, s trochou nadsázky řečeno, mrtvý.

Po takto neuspokojivých výsledcích se majitel profilu rozhodl vyhledat odbornou pomoc a sjednal si konzultaci s jedním z našich analytiků. Pojďme se nyní zaměřit na klíčové body, které se projednávaly na konzultaci, a které následně pomohli klientovi vyrůst o více než 15 000 sledujících.

Ukázka, jak si profil k dnešnímu dni (13.4.2025) vede

Jedna klíčová konzultace

Ano, jak jsme již zmínili výše, mezi úspěchem a neúspěchem budování profilu stála pouze jedna velmi dobře provedená konzultace.

Na této konzultaci náš analytik podrobně prozkoumal profil a zaměřil se na klíčová vylepšení, která by podpořila růst profilu. Pojďme se nyní na tato vylepšení podívat blíže a vysvětlit si, proč byla klíčovým prvkem v přeměně profilu.

Změna konceptu tvorby

Jako první a také zcela nejdůležitější, musela přijít změna celého konceptu tvorby. Do doby před konzultací se totiž na profil publikovala ne zcela divácky atraktivní videa, která měla velmi malou šanci oslovovat širší publikum, což mělo za následek již zmíněné minimální dosahy a stagnaci profilu. 

Analytik majiteli vysvětlil, že je potřeba tvořit videa pro diváky a ne pro sebe. Tedy taková videa, která budou pro diváky atraktivní a poskytnou jim přidanou hodnotu například v podobě užitečné informace týkající se stavby malého domku.

Majitel profilu tento krok začal okamžitě aplikovat na své publikace a ty díky své atraktivnosti začaly během několika dní získávat mnohonásobně vyšší WatchTime a také zapojení publika v komentářových debatách.

Oba dva faktory měly za následek okamžité zvýšení zhlédnutí, což byl důsledek mnohem lepších statistik pro algoritmus, které byla nová videa chopna poskytovat.

Ukázka toho, jak majite profilu zakomponoval nové prvky do své tvorby

Jako další vylepšení formátu tvorby jsme také klientovi poradili tvořit propracovanější videa, která budou ukazovat dlouhodobější proces konzistentní práce například větší posun ve stavbě domku.

Tato videa jsou obecně na internetu velmi populární a je tedy jasné, že diváky tento druh tvorby jednoduše přitahuje a jsou ochotni u něj trávit svůj čas, proto aby viděli výsledek cizí práce.

Majitel profilu si i tenhle náš tip vzal ihned k srdci a taktéž tento formát videí zařadil do svých publikací.

Lepší práce s publikem

Jeden z nejdůležitějších aspektů, na který se jakožto tvůrce na sociálních sítích musíte zaměřit je práce s publikem. Zaujmutí a následná práce s publikem je rozhodně TOP 3 klíčových dovedností, které odlišují úspěšné od neúspěšných tvůrců.

Majiteli profilu jsme tak poradili, aby se právě na práci s publikem zaměřil a do svých videí aplikoval například otázku na úvod či CTA do popisku.

Tyhle, pro někoho možná nepatrné, psychologické „triky“ neuvěřitelně účinně působí na velké masy uživatelů a ti jsou následně ochotni obsah sledovat déle nebo také, na základě správně zvoleného CTA, s ním interagovat.

Díky zvýšeným statistikám, které práce s publikem zajišťují a které jsou klíčové pro algoritmus, jež rozhodují o doporučování videí do For You Page, jsou videa publikována na tomto profilu schopna pravidelně dosahovat desetitisícových až statisícových zhlédnutí.

Ukázka zlepšené práce s publikem u klientových publikací

Vlastní správa profilu

Správa klientova profilu byla do doby konzultace svěřena jiné osobě, než byl samotný majitel a tedy i tvůrce a hlavní aktér vytupující na profilu. To jsme se z několika důvodu klientovi snažili rozmluvit.

Klientovi jsme proto poradili, aby si správu svého profilu vzal do vlastních rukou. Pokud totiž správcem profilu není odborná osoba / společnost, je delegovaná správa například rodinným příslušníkem s neznalostí online prostoru kontraproduktivní.

Vy sami přece víte nejlépe, jaká videa chcete tvořit, jaké záběry chcete ve videu ukázat a v jakém stylu byste chtěli mít střih.

Našemu klientovi jsme proto jednoznačně doporučili, aby si svůj profil vzal zpět do své správy a vše tvořil s nově získanými znalostmi svépomocí a jednotně.

Tato drobná změna tak měla za následek dlouhodobé a výrazné zlepšení kvality a propracovanosti tvorby profilu.

Založení nového účtu

Klient do doby spolupráce začal své příspěvky publikovat na svůj starší osobní účet. To je však jedna z nejhorších a nejkontraproduktivnějších možností, jaké můžete na začátek své tvorby zvolit. 

Ve sTrendem ve většině případů doporučujeme vždy založit nový profil (samozřejmě jsou i méně časté vyjímky). Nejen z toho důvodu, že Instagram i například TikTok podporují začínající účty, ale také začínáte na novém profilu s čistým portfoliem a žádné statistiky nejsou ovlivněny vlivy z minulosti.

Klientovi jsme proto jasně doporučili založit nový profil, který bude určený pouze k účelům tvůrce s jasně zvolenou strategii do budoucna.

Chcete se dozvědět více o tom, proč je v mnoha případech lepší založit nový profil. Klikněte na obrzázek níže pro přečtení podrobného čláku.

 

Důsledky spolupráce

Jak jsme již zmínili, klient začal naše doporučení aplikovat takřka okamžitě. Založení nového profilu a změna v konceptech tvorby mělo obrovský dopad na klientovu tvorbu a okamžitě začal pociťovat výsledky.

Hned 3. video publikováno na novém profilu bylo schopno za několik dní dosáhnout mety 400 000 zhlédnutí a toto video nakoplo nejen profil, ale také majitele k další práci.

„Jedno video se chytlo a vlastně mě navedlo, jak je dělat do budouca. Během konzultace jsem se dozvěděl co je důležité pro to, aby Reel zaujal a přilákal pozornost.“Takto zpětně komentoval začátek své nové cesty majitel profilu.

Ukázka prvního MEGA VIRÁLNÍHO videa, které se díky výše využitým doporučením stalo virální hned několik dní po založení nového profilu

K dnešnímu dni (13.4.2025) disponuje profil publikem dosahující více než 20 000 sledujících a již několik videí publikovaných na novém profilu bylo schopno získat milionová zhlédnutí.

V současné době profil disponuje 20+ tis. sledujícími a domlouvám spolupráce na rok 2025.“ Takto klient reagoval na otázku týkající se jeho plánů do budoucna.

Řešení právě pro vás

Tato případová studie ukazuje, že jen několik mnohdy nenápadných změn, může mít za následek nečekaně velkou a úspěšnou dohru v podobě několikatisícového nárůstu sledujících.

Jestliže chcete podobně jako majitel profilu @stavba_na_zahradě nakopnout svůj profil k několikanásobným výsledkům, neváhejte a obraťte se na nás! Společně zanalyzujeme váš profil a vymyslíme nejlepší možnou strategii pro růst vašeho profilu.