Specifická období, ve kterých můžeme očekávat nárůst dosahů?

V minulém článku jsme si vysvětlili, proč můžeme během letních prázdnin pociťovat pokles zhlédnutí na našich videích. V tomto článku si naopak popíšeme období, kdy můžeme pociťovat změnu tohoto trendu opačným směrem, tedy nárůst našich zhlédnutí. Pro nové čtenáře si úvodní informace pro jistotu zopakujeme. Ti, kteří minulý článek o poklesech zhlédnutí již četli, mohou první odstavec přeskočit nebo si ho pro osvěžení samozřejmě zopakovat.

Všechno se točí kolem uživatelů a frekvence publikací

Každá sociální síť žije z uživatelů, jejichž setrvání na platformě se odvíjí samozřejmě od kvality i kvantity publikovaných příspěvků. Pokud uživatelé na platformách netráví svůj čas, je to jednoduše problém – zdrojem příjmů platforem je totiž především reklamní činnost a platformy tedy potřebují, aby se mezi organickými příspěvky tvůrců objevovaly pravidelně i ty reklamní.

A samozřejmě, dle toho jaký uživatel nechá WatchTime na konkrétních příspěvcích na FYP se odvíjí také tématika nabízených reklam, které jak si můžeme v posledních měsících všímat, jsou čím dál více personalizované a "nutí" nás nakupovat.

Vše o WatchTime si můžete přečíst v našem článku o WatchTime a jeho vlivu na algoritmus.

Kdy můžeme pociťovat nárůst zhlédnutí?

Období Vánoc a Nový rok

Vánoce, svátky klidu, míru, ale hlavně odpočinku. Lidé během svého volna tráví nespočet hodin scrollováním na sociálních sítích typu Instagram a TikTok. Přesně tohle je okno, kdy se nám nabízí možnost dosáhnout nadprůměrného počtu zhlédnutí a vyššího engagementu - a pokud využijete a naskočíte na tématické trendy těchto období - vrál je téměř jistotou.

Pokud tedy do svého tématu, kterému podřizujete chod celého vašeho profilu, můžete zakomponovat vánoční tématiku, doporučujeme toho využít a svézt se na celosvětových i tuzemských trendech.

Představte si situaci z praxe: Vánoce, venku zima a brzy tma. Vy trávíte svůj volný čas v klidu v pohodlí svého domova. Dokonce se může stát, že na Vánoce dostanete pod stromeček nadělen nový chytrý mobil či tablet. Váš čas u obrazovky tak jde přirozeně rapidně nahoru a jste tak ukázkový uživatel pro sociální sítě.

Začátek školního roku

Jak jsme si podrobně vysvětlili v našem předchozím článku, letní prázdniny bývají často mylně považovány za příležitost k nakopnutí vašich zhlédnutí, a tím i celého vašeho profilu. Opak je však pravdou.

Přesně taková situace nastává spíše na začátku školního roku. Osoby školou povinné totiž stále tráví spoustu času na sociálních sítích, ale navíc k tomu přibývá čas, který tráví v hromadné dopravě, o přestávkách či ve školních lavicích. Sociální sítě se tak po prázdninách vrací do standardního režimu, který funguje 10 měsíců v roce, a algoritmus začíná fungovat tak, jak by se dalo očekávat. Proto, pokud se chystáte nakopnout svůj účet, začátek školního roku je pro vás ideální příležitostí.

Jak prázdniny ovlivňují algoritmus si můžete přečíst v našem předchozím článku.

Níže na obrázku můžeme vidět statistiky naší klientky Martiny - vlevo můžeme vidět statistiky z 18 prázdninových dní a vpravo naopak z 18 školních dní. Na první pohled je zcela jasné, kdy jsou při naprosto stejném publikovaném obsahu zobrazení vyšší.

Zima jako celek

U tohoto bodu si nemůžeme přesně říci kdy, ale zima je obecně skvělým obdobím pro lidi, kteří se zabývají sociálními sítěmi. Zamyslete se sami. Dlouhé večery, brzo tma, venku špatné počasí.

Co lidé automaticky dělají více?

Odpověď je jasná – tráví více času na mobilních zařízeních, a tedy i na platformách jako TikTok a Instagram. Pokud bychom přímo porovnávali léto a zimu z pohledu tvůrců, zima léto převálcuje na plné čáře.

Závěr

Někdy se může stát, že vy, jakožto tvůrci se budete zabývat tématy, kterým naopak vyhovují zcela jiné období pro publikace, než jsme zmínili zde - například léto obecně, letní prázdniny apod. Můžete si však být jisti, že u většiny tvůrců tomu tak není a pokud proto chcete maximalizovat pravděpodobnost úspěchu vaší tvorby a zhlédnutí, tato období pro vás budou určitě lepší, než již například zmiňované letní prázdniny.

Pro více podobných tipů se přihlaste do naší sTrendem Akademie, kde každý den sdílíme rady a tipy ohledně tvorby na sociálních sítích a pomáháme tvůrcům na Instagramu a TikToku v jejich růstu.