Proč je AI lepší než Google?

Všichni nejspíš známe Google… Kdykoliv potřebujeme zjistit nějaké informace, je často první, „koho“ se jdeme zeptat. Představte si však, že byste místo již existujícího článku/videa dostali unikátní a originální odpověď, která odpovídá na míru přesně tomu, co právě hledáte. To je právě magie generativní AI, která nám tohle a spoustu dalšího umožňuje.

Co je generativní umělá inteligence?

Představte si malíře, který dokáže nakreslit jakýkoliv obraz na světě v jakémkoliv stylu a velikosti – vše během pár vteřin a plně automatizovaně. Generativní modely jsou právě tímto digitálním tvůrcem, který je schopen vytvářet nové obrázky, hudbu, texty a další obsah tím, že napodobují vzory, které se naučily z existujících dat. Jedním z nich je například ChatGPT, o kterém jsme se již několikrát bavili – právě tento produkt od OpenAi otevřel loni v listopadu Pandořinu skříňku a do značné míry změnil nejenom internet jak jej známe, ale vlastně i způsob jakým přistupujeme k informacím. ChatGPT je aktuálně plně integrován v prohlížeči Opera v postranním panelu a také v Bing od Microsoft. (Vlastní iterace ChatGPT-4) ChatGPT můžete mít integrován také přímo v Google prohlížeči pomocí tohoto rozšíření. Dalším, poměrně novým konkurentem je Gemini (Dříve Bard) od Google, (na úrovni ChatGPT-3.5), který již můžete taky testovat.

AI chatbot lepší než Google?

Když zadáme dotaz do Google, dostaneme seznam odkazů na webové stránky, které obsahují informace relevantní k našemu dotazu, což je skvělé pro rychlý přehled. Co ale, když potřebujeme konkrétnější odpověď nebo něco, co doposud neexistuje na žádné webové stránce?

Generativní AI pracuje jinak. Místo toho, aby nám ukázala existující obsah, dokáže tato technologie generovat nové odpovědi v reálném čase. To znamená, že odpověď, kterou dostaneme, není pouze ctrl + c a následné ctrl + v, ale je skutečnou substitucí celé řady zdrojů a relevantních informací. Například pro influencery to znamená možnost získat unikátní nápady na obsah, strategie pro růst nebo dokonce návrhy na ideální interakci s fanoušky.

Představte si, že byste chtěli vědět, jaký druh obsahu je právě populární pro vaši cílovou skupinu na TikToku. Zatímco Google by vám poskytl různé články nebo studie o trendech, generativní AI může analyzovat aktuální data a poskytnout vám konkrétní nápady a strategie přímo na míru. Například zde je dotaz z Google Gemini „Jaké písničky aktuálně na TikToku frčí a co by nám doporučil pro naše další video“.

Seznam písniček a doporučení od AI pro naše další TikTok video.

Individuální odpověď na míru

Opět můžeme přemýšlet v kontextu sociálních sítí – ty jsou samozřejmě především o trendech, ale také originalitě a kreativitě. Každý tvůrce je jedinečný a každému bude na jeho účtu fungovat něco jiného. Jakmile najdeme pro náš účet „to pravé“, co funguje, je potřeba v daném formátu tvořit další a další příspěvky. Otázkou však je, kde brát neustále inspiraci?

Generativní AI může zpracovat různé příspěvky, interakce fanoušků a další relevantní informace, které jí zadáme a na základě toho nám doporučit, jaký obsah by mohl být pro naše publikum nejzajímavější a následně napsat i konkrétní scénáře pro jednotlivá videa. Zatímco tradiční vyhledávání nám dá obecné tipy a triky, generativní AI nám poskytuje nápady přesně na míru pro náš účet.

 

Rychlost a efektivita AI

Dostáváme k hlavnímu bodu, proč je generativní AI mnohem efektivnějším pomocníkem, než klasické hledání na Google. 

Oproti tradičnímu vyhledávání na Google, kde musíme proklikávat různé odkazy a hledat tu správnou informaci, generativní AI nám poskytne rychlé, přímé a relevantní odpovědi přesně na naši otázku. Představte si to jako osobního konzultanta, který je vždy k dispozici, aby vám pomohl s vašimi dotazy.

Zkuste si schválně změřit, kolik času by vám zabralo napsání dotazu na Google, procházení relevantních webů a článků, hledání konkrétních informací, následná analýza obsahu a posléze na základě toho tvorba finálního obsahu pro příspěveky vs. využítí AI chatbota.

Zde je nutno říci, že je celá řada situací, kdy je klasické hledání (Search) lepší. Například při hledání konkrétních produktů/služeb nebo konkrétního obsahu. Pokud však potřebujete efektivně třídit informace nebo být kreativní, rozhodně doporučuji naučit se s AI pomocníky pracovat co nejdříve, protože tento trend teprve startuje a my si zatím jen těžko dokážeme představit, kde budeme za 2-3 roky.