Používáte u svých příspěvků #hashtagy? Pokud chcete na sociálních sítích vyrůst, hashtagy hrají výraznou roli v zatřízení vašeho contentu z pohledu algoritmu. Nestačí ovšem jen zvolit ty nejpopulárnější a očekávat, že vám přivedou obrovské množství views a nových followerů – mnohdy jsou to naopak velmi specifické hashtagy, které vám nejvíce pomohou. V tomto článku vám prozradíme, v čem spočívá kouzlo hashtagů a jaké strategie zvolit, aby skutečně fungovaly.
Research a výběr hashtagů
Aby hashtagy pod vašimi příspěvky na sociálních sítích byly skutečně užitečné a přínosné, je potřeba je umisťovat s náležitou logikou. Nestačí totiž jen nadatlovat všechny obecně související hashtagy s vaším temátem.
Takovouto obecnou strategií totiž neokouzlíte ani uživatele, ani algoritmy. Velké hashtagy, jako #fyp, #viral, #igreel, popřípadě aktuálně trendující hashtagy jsou vám k ničemu, pokud nezapojíte také specifické hashtagy ke konkrétnímu videu (velké účty a influenceři mají tu výhodu, že algoritmus již dle jejich dlouhodobé tvorby chápe, co za content tvoří a ví, kam je má zatřídit).
Proto než zveřejníte příspěvek ověnčený hashtagy, v klidu si sedněte, udělejte si analýzu a vyberte hashtagy, které se k danému videu skutečně hodí.
Co se týče hashtagů v začátcích, doporučujeme každému klientovi udělat si seznam relevantních hashtagů (velikost hashtagu 10k-100m) k tématu jeho profilu, aby měl u každého videa na výběr a mohl zvolit relevantní tématické hashtagy a doplnit je o specifické k danému videu.
Ukázka početnosti příspěvků u jednotlivých hashtagů
Sledujte relevantní influencery a vaši konkurenci (ideálně +- 10k followers ve srovnání s vašim účtem)
Začněte analýzou profilů, které vytvářejí obsah pro stejnou cílovou skupinu jako vy, ideálně tedy stejný obor a podobné zaměření. Sledujte, jaké kombinace hashtagů i v jakém množství byly použity u jejich virálních videí a inspirujte se.
Vyberte relevantní hashtagy
Začněte jednoduchým brainstormingem, při kterém si sepíšete všechny možné hashtagy a klíčová slova (vybírejte hashtagy o velikosti alespoň 10k), která s vaším obsahem, oborem a značkou souvisejí. Pomoci vám při tom může i tzv. social listening, tedy monitorování toho, jaké hashtagy a jaká témata právě trendují ve vašem oboru. Nepoužijete je samozřejmě všechny, ale je dobré mít z čeho vycházet.
Přečtěte si také náš článek: Využití AI a automatizace v marketingu
Najděte související hashtagy
Po vytvoření seznamu klíčových hashtagů pro váš obor jej můžete rozšířit souvisejícími hashtagy - jednoduše piště dané hashtagy do search baru a on vám bude nabízet podobné, z kterých můžete čerpat a dále rozšiřovat váš seznam.
Ukázka vyhledávání a rozšiřování vaši nabídky hashtagů
Užívejte nástroje pro návrhy hashtagů
Pokud jste bez nápadu nebo se chcete ujistit, že jste na žádný klíčový hashtag nezapomněli, můžete využít i nejrůznější generátory hashtagů popřípadě umělou inteligenci. Ty jsou schopné vám na základě vašeho tématu nebo popisku nabídnout relevantní hashtagy, které by se vám mohly hodit. Vždy si vše ale “lidsky” ověřte, protože generátory ani ta nejlepší AI neznají váš obor a profil tak dobře jako vy.
Kombinujte typy hashtagů
Hashtagy rozdělujeme do podskupin podle toho, jak se vztahují k vašemu obsahu a dle jejich velikosti. Ideální je mít jasně danou strategii a pravidelně testovat nové kombinace - a samozřejmě, pokud něco začne fungovat, dělat to stále dokola:
- Viral / broad hashtagy – Populární hashtagy, které mají biliony použití - #fyp, #protebe, #viral, #ig, #tiktok, ...
- Niche specific / relevantní hashtagy – Tyto hashtagy dávají indícii algoritmu, kam vaše video zatřídit a jakému publiku jej má doručovat. V případě fitness se může jednat o #gym, #fitness, #kardio
V případě relevantních hashtagů doporučuji vybírat ve velikosti od 10k - 100m + doplňovat také o extrémně specifické hashtagy ke konkrétnímu videu - pokud třeba budu dělat hluboký dřep a chtěl bych použít 2 virální a 3 relevantní hashtagy, použil bych například: #fyp #viral #gym #silovytrenink #hlubokydrep - vlastně takovou kombinaci, abych dal algoritmu vědět, že video může zasáhnout širokou veřejnost, ale také chci specifikovat, o co přesně jde.
- Trendy – Hashtagy, které se používají pouze k aktuálnímu trendu na dané sociální síti.
Hashtagy a organický dosah
Hashtagy už od svých počátků na sociálních sítích (za které se tradičně označuje jejich použití na Twitteru v roce 2007) slouží k tomu, aby usnadňovaly kategorizaci contentu. Tentýž význam si drží dodnes. Uživatelům i algoritmům na sociálních sítích pomocí hashtagů říkáme, o čem náš obsah je, a oni ho podle toho lépe najdou nebo se náš content na FYP dostane ke správné audienci.
Jak tedy správně používat hashtagy
Jak jsme již zmínili a zmiňujeme neustále dokola... Je potřeba zkoušet, testovat a najít virální kombinace právě pro náš profil. Funkční hashtag strategie se neustále mění a my samozřejmě na tyto změny musíme reagovat, proto neustále sledujeme trendy ve světě a aktuálně funkční strategie s vámi sdílíme v naší sTrendem Akademii.
Ukázka jedné ze starších strategií publikovaná v naší sTrendem Akademii.
Případové studie úspěchu
Přečtěte si, jak jsme pomohli s nastavením strategií našim klientům a jaké výsledky jim to přineslo:
- 100 000 sledujících na TikToku za týden – bez reklamy
- Jak se nám s Honzou podařilo získat 60 000 sledujících za první měsíc a navýšit tržby o 300 %?
- Z 15 000 na 25 000 sledujících za 1 měsíc, Petr Vojnar boří stereotypy o komplikovaném růstu na Instagramu
- Z 350 na 10 000 sledujících za 5 měsíců jako maminka na rodičovské dovolené